Ebben a különös, a nem is olyan távoli jövőben játszódó filmben a pusztuló városok között kergetik egymást az útonálló bandák, a félelmet nem ismerő, öngyilkosjelölt autóversenyzők és a rendőrök. Amikor az egyik biciklisbanda tagja az üldözés során az életét veszti, barátai, élükön egy karizmatikus pszichopatával, Toecutterrel, elmennek a holttestért. A bosszúra szomjazó társaság megtámad mindenkit, aki az útjába kerül. Az eset kivizsgálására Max és társa kap megbízást, akiknek sikerül is a banda egyik tagját letartóztatni, ám már a következő napon szabadon is engedik. A rendőrkapitány, aki már belefásult a bűnözők elleni eredménytelen küzdelembe, szabad kezet ad beosztottjainak. Hiába minden, a rendőrök nem jutnak eredményre, sőt ők szenvednek újabb vereséget: Max társával brutálisan végeznek a banda tagjai. Max kénytelen engedni felesége unszolásának, kilép a rendőrség kötelékéből és családja társaságában nekiindul, hogy új életet kezdjen. Ám más van megírva számára a sors könyvében, a banda bosszúja elől nincs menekvés: a következő áldozat Max gyermeke. Az őrület határán álló, kétségbeesett férfi újra szolgálatba áll, és egy speciálisan az ő számára készített autóval ered a gyilkosok nyomába.
Még több információ
Jelenleg nincs több információ erről az online filmről.
Sokan műfajteremtőként tekintenek erre a filmre, de ez csak részben, vagy még abban sem igaz. A 70-es évek exploitation filmjeinek – azokból is a revenge, rape and revenge stílusnak egy darabja, az alaptéma sok kultfilmben megjelent már a Mad Max előtt is. Valamint a karakterek előfutárai, egyes vonásai már az 1974-es Stone című, szintén ausztrál filmben megjelentek, úgy, hogy Toecutter karaktere, valamint a koporsó szállítása, igaz ott motoron.
A disztópikus világ sem egyedi, (itt még nem beszélhetünk poszt-apokaliptikus világról), nem egy példa volt már rá a Max-et megelőző években, mint például a Soylent Green, Zardoz vagy éppen az Idaho Transfer.
A Mad Max sikeréhez az vezetett, hogy a szűk, rétegfilmet – az exploitation mozit – sikerült tömegfilmmé tenni. A revege mozik egyik jobban sikerült filmje, de aki sok ilyen stílusú filmet látott már, annak akár közhelyes is lehet. Mindezek ellenére, és ezek miatt kötelező megtekinteni, hiszen pont popkultúrális beágyazódottsága és a rétegfilmből való kitörése miatt jogosan része a filmtörténetnek.
(Csak zárójelben jegyzendő meg, hogy a Mad Max 2. részére is úgy tekintenek, mint a poszt-apokaliptikus stílus megteremtőjére, holott már előtte, a 70-es években is születtek hasonló filmek, mint a Boy and His Dog, vagy éppen a legendás Deathsport, vagy a Gas-s-s-s. Nyilván itt is hasonló a képlet a sikeres első film után a Max 2 is egy üres térbe, a kommersziális mozivilágba tudott berobbani. És utána kezdődött a poszt-apokaliptikus filmek aranykora a 80-as években, ahol főleg az olaszok rengeteg másolatot készítettek hasonló stílusban.)
Enyhe kifejezés! Az új rész egy aberrált baromság, a nyomába nem érhet a régi részeknek. De ki az a Tom Hardy? Csak nem a Tom Lantos tesója? Vagy Tom macskának? A régi rész egy etalon, mert ha nem az lenne, akkor nem csináltak volna rengeteg olyan filmet ami ennek a majmolása. Sajnos az új egy fos.